"Okuldan koşarak kaçan çocuklar buradan gitmek istemiyor"

TAKİP ET

Ali Kuşçu Köy Yaşam Merkezi Koordinatörü Bendegül Uyaroğlu,

Ali Kuşçu Köy Yaşam Merkezi Koordinatörü Bendegül Uyaroğlu, tvDEN ekranlarında Emin Aydın’ın hazırlayıp sunduğu Baş Başa programına konuk olarak, doğa ile iç içe matematik öğrenmeyi anlattı. Uyaroğlu, “Matematiği eğlenceli hale getirerek doğa ile özdeşleştiriyoruz. Okuldan koşarak kaçan çocuklar buradan gitmek istemiyor” dedi.

 

Sınıf ortamından uzakta doğa ile iç içe bir eğitim konseptini benimsediklerini ifade eden Uyaroğlu, çalışma sistemlerini şu ifadelerle aktardı: “ Doğada matematik uygulamaları ve matematiği öcü gibi göstermemek için yapılmış bir projedir. Doğal ortam var. Sınıf ortamından uzakta, bahçede ders işleyebileceğimiz alanlar, parkurlar, spor salonları, topraklı ve topraksız tarım alanımız, hayvanlarımız ve çocuklarımızın özgürce vakit geçireceği bir alan oluşturduk. Tavşanların sayıların çoğalmasını Fibonacci sayı dizisi ile işliyoruz. Ağaçların dallanıp budaklanmasına da var. Köpeklerin matematik öğrenebildiğine dair bir bilimsel çalışmalar var. Köpeğe topu atıyorsun ve topu en kısa zamanda getiriyor. Topraklı tarım alanında oranın gerçek ölçümünü yapıyoruz. Önce bir tahmini ölçüyoruz daha sonra ellerine metre vererek gerçek ölçüm yaptırıyoruz çocuklara. Böylelikle uzunluk ölçme birimini uygulayarak öğrenmiş oluyor ve akılda kalıyor”

 

“MATEMATİĞİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRMİYORUZ”

 

Kurmuş oldukları öğrenim evini matematik ve günlük hayatı bir araya getirerek daha akılda kalıcı yöntemlerle öğretmek olduğunu vurgulayan Uyaroğlu, projelerinden şu ifadelerle bahsetti: “Matematiği günlük hayatta pek ilişkilendiremiyoruz. Burayı çocukların günlük hayatta matematiğe ilişkilendirilmesi için kurduk. Hedefimiz matematikle ilgili olan ön yargıyı kırmak. Çocuk ilk geldiğinde eğlenirken matematikle alakalı göstererek bir şeyler aktardığımız için aklında kalıyor. Randevulu sistemle çalışıyoruz. Öğretmen öğrencileri ile ne kadar vakit geçirmek istiyorsa biz de ona göre etkinliklerimizi hazırlıyoruz. Bir sınıf mevcudu ya da 20 öğrenci kabul ediyoruz. Çocuk eğitimleri üzerine kamp yapmak istiyoruz Bununla ilgili uzmanların geldiği ve uzmanlarla beraber bu tarz çalışmalar yapmak istiyoruz. Çocuk yazarlarımızı getirttik. Yazarlık atölyesi yaptık. Karacaören'den öğrencilerimiz geldi ve yazarımızla beraber şiirler yazdılar. Çocuklarımıza felsefe etkinliği yaptık sadece matematik üzerine değil değişik etkinliklerde yapıyoruz burada”

 

“ZİYARETE GELEN YABANCI ÖĞRETMENLER PROJEYİ ÇOK BEĞENDİ”

 

Uyaroğlu, her türlü eleştiriyi dikkate aldıklarını ve nasıl daha iyi olabiliriz diye uğraştıklarını belirterek, misafir öğrenci ve öğretmenlerin olumlu tepkileri olduğunu söyledi. Uyaroğlu, “4 Ekim de ilk misafirlerimizi ağırladık. Pamukören Ortaokulu’nun Erasmus projesi ile yurt dışından gelen öğretmen ve öğrencilerini ağırladık. Oradan gelen yabancı matematik öğretmenimiz ortamı çok beğendi. Bence bizim için çok büyük bir artıydı. 7 Kasım'da resmi açılışımız oldu ama bu 4 Kasım ve 7 Kasım arasını boş geçmedik. En güzeli de gelen çocuk gitmek istemiyor. Okuldan koşarak kaçan çocuklar buradan gitmek istemiyor. Bence en güzel kısmı bu. Çalışan öğretmenlerimiz işin mutfağından gelen kişiler. Onların fikirleri benim için çok değerli. Olumlu dönüşler alıyoruz çok olumsuz eleştiri almadık. Ama şunu da ekleseniz daha iyi olur, Bu da daha iyi olabilir gibi şeyler olabiliyor. Onları da hiçbir şekilde göz ardı etmiyoruz” diye konuştu.

 

“AİLE DESTEKLEMEDİKTEN SONRA BEN UZAYDA BİLE DERS YAPSAM BİR FAYDASI OLMUYOR”

 

Eğitimlere doğa ve hayvanlar ile devam ettiklerini aktaran Uyaroğlu, çocuklara en büyük destekçinin aile olduğunu vurguladı. Uyaroğlu, “Eğitimlerimiz kapsamında kaplumbağaların üzerindeki desenleri inceledik. Güneş saatlerimizi var. Çocuklar ilk defa görüyorlar. Gölgenin hareket ettiğinden bahsediyoruz. En büyük sorunumuz anlamak. Matematiği anlamak için öncelikle çok okumamız lazım. Bazı çocuklar komut alamıyorlar. Bunun sebebi de ekran bağımlılığı çünkü çocuk bir kerede iki kere de ne söylediğimizi anlayamıyor. O yüzden bunun temeli önce anlamaktan geçiyor. Daha sonraki aşama matematik ile ilgili olan ön yargıyı kırmak. Matematik zor bir ders değil sadece bir tık daha emek isteyen bir ders. Velilere hep şunu öneriyorum çocuğunuzla pazara çıkın, ödemeyi çocuğunuza yaptırın. Çocukları bu anlamda engelliyoruz. Tüm iş ailede bitiyor. Aile desteklemedikten sonra ben uzayda bile ders yapsam bir faydası olmuyor. Evin küçük hesaplarını çocuklara yaptırılabilir, çocuklara gelir gider tablosu yaptırılabilir, evin ekonomisinden bahsedilebilir. Bunu görev gibi değil de bir oyun gibi aklaşarak çocuğumuza daha zevkli hale getirebiliriz” dedi. (Millet Haber Ajansı)